Pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarce Google sprawi, że witryna zdobędzie wielu nowych czytelników i potencjalnych kupujących. Im wyżej strona znajduje się na konkretne frazy tym większa szansa na kliknięcie w nasz link.

Pozycjonowanie serwisów internetowych

– pozycjonowanie lokalne
– pozycjonowanie regionalne
– pozycjonowanie ogólnopolskie
– pozycjonowanie stron usługowych
– pozycjonowanie stron firmowych
– pozycjonowanie sklepów internetowych
– pozycjonowanie produktów, kategorii produktowych
– pozycjonowanie szerokie
– audyty serwisów
– optymalizacja stron i sklepów
– content marketing

Pozycjonowanie stron internetowych to bez wątpienia jedna z najskuteczniejszych form reklamy w sieci, a także możliwość budowania solidnego wizerunku firmy i przedstawienia jej oferty. Niestety biorąc pod uwagę mnogość konkurencji, bardzo trudno jest się wzbić na wyżyny wyników w wyszukiwarce Google, dlatego pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie niejako ”must have” marketingu, jeżeli chcemy przyciągnąć szersze grono odbiorców. Pozycjonowanie – na czym polega? Co zrobić, aby wyszukiwarka Google pokazywała użytkownikom naszą stronę jako jedną z czołowych wyników?

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

SEO na przestrzeni lat ewoluowało. Jeszcze w 2014 roku najczęściej sprowadzało się do zwiększania liczby linków, które kierowały do danej strony. Zmiany związane z algorytmami Google doprowadziły do rewolucji sposobów zwiększania widoczności witryn w wyszukiwarce. Pozycjonowanie stron internetowych to jedno z najkorzystniejszych i najskuteczniejszych sposobów reklamy w Internecie, a  także szansa na budowanie pozytywnego, aktywnego wizerunku swojej firmy oraz własnych usług w Internecie. Obecnie fakt ten potwierdza liczba użytkowników oraz stale wzrastająca wartość sprzedaży poszczególnych usług w Google. Wzrost ten potęgowany jest także popularnością samego medium. Czy masz świadomość tego, jakie możliwości daje poprawa widoczności Twojej stron internetowej w sieci? Wróćmy jednak do zagadnienia, jakim jest pozycjonowanie. Co to jest? Pozycjonowanie stron to szereg działań podejmowanych w celu poprawy pozycji strony, która przyczyni się do wzrostu sprzedaży danych usług lub produktów. Generując większy ruch zwiększamy szansę na konwersję. Pozycjonowanie kreuje danego usługodawcę jako potencjalnego eksperta w danej dziedzinie. Do głównych sektorów pozycjonowania stron www zaliczyć można:

  • Optymalizację techniczną – pozytywnie wpłyną na naszą pozycję w wyszukiwarce Google. Zmiany wprowadzane dzięki SEO dotyczą między innymi do poprawy struktury strony internetowej, poprawności kodu HTML, czy użyteczności strony (analityka pod kątem średniego czasu odwiedzin, czy współczynnika odrzuceń).
  • Content marketing – Google bardzo lubi strony internetowe, które bogate są w treść i inne udogodnienia będące przyjazne dla osoby odwiedzającej stronę. Nie wystarczy tutaj jedynie wprowadzenie do zawartości fraz kluczowych, ale także merytoryczne nasycenie treści. Na stronie można prowadzić bloga, umieszczać artykuły eksperckie, poradnikowe, a także usuwać na bieżąco powtarzające się treści, gdyż ich dublowanie jest niemile widziane przez Google.
  • Link building – weryfikacja obecnego profilu linkowego oraz praca nad uzyskiwaniem nowych linków z zewnętrznych źródeł.

SEO, a wzrost rozpoznawalności marki

Chyba każda osoba, która tworzy biznes, chciałaby być odbierana jako potencjalny ekspert w danej dziedzinie, a co za tym idzie, sprawić, aby wielu klientów korzystało z tej oferty. Tak naprawdę wyszukiwarki internetowe, a w szczególności Google to jedno z największych narzędzi, które umożliwia wyjście do szerszego grona odbiorów. Użytkownicy szukają stron internetowych poprzez wpisywanie fraz kluczowych i haseł w wyszukiwarkę. Do głównych celów pozycjonowania zaliczyć można to, aby strona lub sklep internetowy był znacznie łatwiejszy do znalezienia przez klientów poszukujących danych produktów lub usług. Pozycjonowanie stron internetowych to edycja zawartości strony  (także wraz z edycją kodu źródłowego) tak, aby dana strona była maksymalnie przyjemna dla wyszukiwarek.

W jaki sposób przebiega proces pozycjonowania?

Kiedy już przekonamy się co do tego, że chcemy zwiększyć swoją rozpoznawalność pośród wyników w wyszukiwarce, przejdźmy do kwestii związanych z tym, w jaki sposób w ogóle przebiega ten proces. Chyba wszyscy użytkownicy Internetu, a przynajmniej doskonała ich część, poszukują informacji w danych, konkretnych serwisach. Pośród takich serwisów wymienić można na przykład Google, WP, Onet, czy inne tego typu strony. Pozycjonowanie sklepów i pozycjonowanie stron internetowych bardzo często określana jest skrótem SEO (Search Engine Optimalisation). Proces pozycjonowania to złożony zbiór działań, który korzystnie wpływa na wyświetlanie się strony internetowej. Jednym z głównych celów pozycjonowania jest to, aby strona ukazywała się na jednych z pierwszych pozycji stron internetowych – tuż pod linkami sponsorowanymi, czyli Google Ads, dawniej Adwords.

Na jakich działaniach skupia się pozycjonowanie stron internetowych?

Przede wszystkim na zrozumieniu potrzeb klienta. Następnie ustalana jest grupa docelowa, wprowadzane poprawki techniczne, planowanie treści oraz zdobywanie linków. Pozycjonowanie skupia się głównie na wynikach naturalnych, zwanych inaczej wynikami organicznymi. Są to wyniki będące efektem działania mechanizmów indeksujących wyszukiwarkę Google. Warto jednak zaznaczyć, że pozycjonowanie nie wiąże się z tak zwanymi linkami płatnymi, reklamowymi (zwanymi także linkami Google Ads (dawniej Google Adwords). Najbardziej efektywnym, korzystnym sposobem wypromowania sklepu internetowego jest skorzystanie z oferty pozycjonowania (SEO, która przyczyni się do zwiększenia pozycji Twojej witryny w Internecie. W przyszłości potencjalni klienci szybciej i łatwiej odszukają Twoje usługi w wynikach organicznych Google, dlatego z pewnością wpłynie to pozytywnie zarówno na wizerunek Twojej firmy, jak i wzrost zysków wygenerowany napływem nowych osób.

Co to są wyniki organiczne?

Wyniki organiczne (Organic Search) to wyniki, które widzi użytkownik po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę Google. Mają one postać bezpłatnych linków, które prowadzą do strony WWW (w zależności od frazy, w pierwszej kolejności mogą być wyświetlane wyniki z płatnych kampanii Google Ads, wyniki organiczne znajdują się tuż pod nimi). Za kolejność prezentowania danych witryny odpowiadają algorytmy wyszukiwarki. Za wyświetlanie się strony na określonej pozycji  z kolei wpływ ma jakość, a  także zawartość merytoryczna, czy korzystanie z odpowiednich słów kluczowych, które determinują wysokość naszej pozycji w wyszukiwarce. Wyniki organiczne to przestrzeń, gdzie użytkownik widzi adres URL, tytuł oraz opis meta description (choć nie zawsze, czasami algorytm sam dobiera opis na podstawie kontekstu wpisanej frazy)

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie własnej strony internetowej? Konkurenci!

Głównym atutem pozycjonowania strony internetowej jest fakt możliwości dotarcia do nowych klientów. Twoją stronę internetową odwiedzać będą wyłącznie te osoby, które faktycznie zainteresowane są Twoimi usługami. To najskuteczniejsze narzędzie, dzięki któremu z łatwością dotrzesz do nowych klientów i zyskasz ich zaufanie. Strony internetowe, które znajdują się na szczycie wyszukiwarki Google, bez wątpienia szybciej odnajdywane są przez potencjalnych Klientów, dlatego warto o tym pamiętać. SEO to także sposób na konkurowanie z innymi osobami, które oferują podobne produkty do naszych. Niestety na przestrzeni lat nastąpił znaczny wzrost konkurencyjności. Nawet potencjalnie niszowe marki obecnie atakowane są przez konkurentów oferujących niższe ceny, czy atrakcyjniejsze warunki współpracy. Warto jednak podkreślić, że firmy te najczęściej docierają do szerszego grona odbiorców, gdyż ich pozycja w Google jest znacznie lepsza, ze względu na efektywne pozycjonowanie swojego miejsca w wyszukiwarce.

Jeżeli Twoja strona internetowa znajdzie się wśród czołowych firm, z pewnością fakt ten wpłynie pozytywnie na przyciągnięcie nowych klientów i to, aby zdecydowali się na skorzystanie z naszych usług, a nie oferty stron konkurencyjnych. Optymalizacja strony internetowej wpływa także na wizerunek danej firmy. Jest to poniekąd wizytówka danej osoby lub marki, która prezentuje szerszemu gonu odbiorców swoje usług. Jeżeli jest ona chaotyczna, osoby zainteresowane współpracą mogą odebrać to negatywnie i zrezygnować z naszych usług. Strona powinna być czytelna i sprecyzowana pod konkretne frazy. Pozycjonowanie stron www to szansa na umocnienie swojej pozycji na rynku oraz przedstawienie siebie w roli eksperta. Twoja sprzedaż bez wątpienia poszybuje w górę.

Dlaczego warto skorzystać z naszej oferty?

Jesteśmy firmą, która od wielu lat zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Na swoim koncie mamy wiele owocnych współprac. Wśród naszych usług wymienić można kompleksowy zakres usług, których celem będzie zwiększenie rozpoznawalności i widoczności Twojej witryny w sieci. Na początku współpracy wykonujemy audyt Twojej strony, aby wiedzieć, jak konkretnie pracować i na czym powinniśmy się skupić. Dzięki temu wiemy, jaka jest aktualnie pozycja w Google i co musimy robić, aby ją poprawić. Następnie dążymy do zoptymalizowania witryny poprzez poszerzenie jej wartości merytorycznej, włączeniem słów kluczowych oraz szeregiem innych czynności. Dodajemy także narzędzia monitorujące ilość odwiedzić oraz postępy naszych prac. Nie działamy ”na ślepo”. Kierujemy się konkretnymi wynikami, co pozwala nam na zyskanie doskonałych efektów. Naszym Klientom proponujemy także często rozbudowę treści. Pozycjonowanie www w tym przypadku to także opracowanie budowy bezpiecznego profilu linków, czy dopracowanie nawigacji wewnętrznej. Twoją stroną internetową będziemy opiekowali się na bieżąco. Możesz mieć pewność, iż wszystko, co robimy, tworzymy z myślą o naszych klientach i tym, aby oferować usługi najwyższej jakości.

Pozycjonowanie lokalne

Kolejnym zagadnieniem związanym z procesem pozycjonowania jest pozycjonowanie lokalne. Pozycjonowanie lokalne (Local SEO) to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej klienta oraz jego firmy w danym regionie (rejon + Mapy Google). Chodzi głównie o zwiększenie widoczności dla pytań, które związane są z lokalizacją, w której dany klient świadczy swoje usługi. W ostatnich latach nastąpiła regionalizacja i personalizacja wyników wyszukiwania. W dużym skrócie oznacza to mniej więcej to, że osoba mieszkająca w Krakowie wpisując frazę ”fryzjer” otrzyma wyniki wyszukiwania fryzjerów oferujących usługi w tym mieście. Analogicznie, wpisując tę samą frazę w Gdyni, uzyska wyniki dotyczące fryzjerów z Gdyni. To bardzo ważny element pozycjonowania strony internetowej. SEO lokalne aktualnie daje duże możliwości, m.in. dzięki ograniczeniu liczby konkurentów już na starcie.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Warto także mieć na uwadze, czego nie robić, aby pozycjonowanie sklepów internetowych nie poszło na marne. Pozycjonowanie sklepów powinno być przemyślane i oddane w ręce specjalistów, którzy dzięki odpowiednim narzędziom, doświadczeniu i odpowiedniej wiedzy pomogą nam wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Pozycjonowanie sklepów internetowych powinno odbywać się po dokonaniu dogłębnych analiz mających na celu wdrożenie optymalnych strategii. Warto zaznaczyć, iż z opcji pozycjonowana stron skorzystało już wiele osób, trend ten stale wzrasta, analogicznie do wzrostu świadomości osób świadczących dane usługi. Nastaw się na zysk i zaufaj weteranom branży Ecommerce.

Audyt SEO

Wiemy już czym jest pozycjonowanie. Audyt strony to jednak pierwszy krok współpracy z każdą firmą oferującą usługi tego typu. Audyt SEO może przybierać wiele różnych form. Powinien skupiać się na zagadnieniach związanych z pozycjonowaniem, a także nad użytecznością i bezpieczeństwem. To podstawa działań optymalizacyjnych, której zadaniem jest weryfikacja potrzeb danej strony internetowej oraz wdrażanie odpowiednich strategii mających na celu poprawę jej widoczności w sieci. Audyt SEO pozwala na zdiagnozowanie szeregu błędów, które należy uwzględnić w trakcie wdrażania procesu optymalizacji stron internetowych. Audyt SEO powinien być przede wszystkim dobrze rozbudowany i konkretny. Należy w nich uwzględnić czynniki priorytetowe, które wpływają na pozycję naszej strony w sieci. Wskazuje on także jakie błędy należy zlikwidować w pierwszej kolejności.

Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja SEO wprowadzana jest najczęściej po dokonaniu szczegółowego audytu, w którym jasno i precyzyjnie określone są dane rozwiązania. Optymalizacja www to nie tylko jednak usunięcie szeregu błędów, czy rozbudowanie strony, ale także monitorowanie postępów i dążenie do jeszcze lepszych efektów. Przygotowanie zleceń optymalizacyjnych to kolejny krok, który ma ogromny wpływ na widoczność naszej witryny w sieci. Niektóre zlecenia realizowane są przez firmę zajmującą się pozycjonowaniem www, natomiast inne zlecane są klientom, aby oni także brali udział w niektórych działaniach związanych z rozwojem danej firmy i docieraniem do szerszego grona odbiorców. Optymalizacja strony to nie tylko zwiększenie szansy na poprawę pozycji strony w wynikach w sieci, ale także zwiększenie ruchu na stronie, czy zapytań klientów z danej branży.

Content Marketing

Wśród czynności, które skupiają się wokół Content Marketingu, wymienić można tworzenie i publikowanie interesujących treści, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów, a także budowanie i zaangażowanie lojalności tej grupy klientów. W skrócie można więc powiedzieć, że Content Marketing to tworzenie różnego rodzaju treści – artykułów, filmików, webinariów, grafik, czy prezentacji. Bardzo duże znaczenie ma sama forma prezentowanych treści, ale także treść merytoryczna, aby była jak najbardziej przyjazna dla potencjalnego odbiorcy. Wpływa na ogólny wygląd danej witryny.